Dlaczego design graficzny Twojego sklepu jest ważniejszy niż myślisz

Czy wybierając się do pracy lub spotkanie biznesowe, tuż przed wyjściem z domu zerkasz w lustro? Chcesz ten ostatni raz sprawdzić czy dobrze wyglądasz, bo nawet nieświadomie rozumiesz, że pierwsze wrażenie jakie wywołasz jest niezwykle ważne. Podobnie jest w przypadku sklepu internetowego – design graficzny jest tym, co decyduje czy pierwszy kontakt klienta z Twoim e-biznesem będzie udany, czy może zakończy się przedwcześnie.

Według Google, o pierwszym wrażeniu decyduje zaledwie 0.05 sekundy! W tak krótkim czasie liczy się tylko to, co pierwsze rzuca się w oczy – kolorystyka, rozłożenie elementów i ogólnie pojmowana jakość. Dobry projekt graficzny zachęca do sprawdzenia zawartości strony i często determinuje czy klient zechce kliknąć w produkt. Ludzie są wzrokowcami i na podstawie wyglądu witryny oceniają profesjonalizm, postrzeganie marki i jakość oferowanych usług. Dlatego w procesie budowania wizerunku profesjonalnej firmy, z poważnym podejściem do biznesu, nie może zabraknąć dbałości o design graficzny.

Wizualna identyfikacja firmy to, przede wszystkim logo, kolorystyka, krój pisma i szata graficzna materiałów promocyjnych. Zaliczają się do nich m. in. banery i ikony produktowe. W iwarePRINT dostępne obecnie jest pięć skórek graficznych, każda w odrębnym stylu, kolorystyce i z unikalnymi elementami graficznymi. Podstawowe zmiany w grafice strony pozwalają na wyróżnienie się na rynku, nawet przy niskim nakładzie finansowym. Za przykład dobrze przygotowanej wizualnej identyfikacji, może posłużyć strona jednego z naszych klientów – drukarni Lapisart. Pokazuje ona, jak duży wpływ na wygląd i odbiór sklepu mają subtelne zmiany graficzne. Zaprojektowanie własnych ikon produktowych, banerów i boksów oraz wybór ciemno-niebieskiej kolorystki sprawia, że firmę odbieramy jako profesjonalną i godną zaufania.

 

Zmiana grafik w iwarePRINT 2.0 jest banalnie prosta – służy do tego menu od zarządzania treścią, dostępne w panelu administracyjnym. Można ustawiać ilość wyświetlanych banerów i boksów, ich rozmieszczenie na stronie oraz efekty graficzne im towarzyszące – przejścia, przenikanie, itp.

Często pomijanym aspektem, niesłusznie zresztą, jest wybór typografii strony. Dobór czcionek jest równie istotny, co wybór kolorystyki, bo w równie dużym stopniu wpływa na to, jak odbierana jest Twoja firma. Nasi klienci mogą stosować dowolne typy czcionek w swoich sklepach, pochodzące zarówno z Google Fonts, jak i własne, wgrywane bezpośrednio do systemu.

iwarePRINT 2.0 oferuje praktycznie nieograniczony dostęp do kodu HTML, CSS i JavaScript, przez co zmiana ogólnej kolorystyki i wyglądu poszczególnych elementów nie stanowi problemu nawet dla osób z podstawową znajomością wyżej wymienionych technologii.
Dostęp do kodu pozwala na zmiany w dużo większej skali, niż wymiana grafik. Można, na przykład, uprościć wizualnie widok koszyka czy rejestracji do serwisu, tak by lepiej współgrał z ogólnym projektem strony oraz aby ograniczyć rozpraszanie użytkownika. Idealnym przykładem połączenia wysokiej estetyki i funkcjonalności jest strona drukarni wydrukujemy.to. Przemyślany i świetnie wykonany projekt sprawia, że nawigacja po serwisie, przeglądanie i kupowanie produktów daje, po prostu, dużą przyjemność.

 

Dla tych wszystkich naszych klientów, którzy chcieliby mieć równie unikalny i indywidualny projekt graficzny przygotowaliśmy makiety funkcjonalne [do pobrania: tutaj]. Na ich podstawie można zlecić nam lub dowolnej firmie zewnętrznej przygotowanie projektu. Makiety, na czas aktualizacji, przestawiają dostępne funkcje systemowe w danym widoku. Nie trzeba oczywiście wykorzystywać ich wszystkich, ostateczny wygląd zależy wyłącznie od Twojej wizji.

 

O autorze
Paweł Dużalski

W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy