Moduł Podzlecania – maile

Nowy rok – czas nowych planów, wprowadzania ich w życie, czas zmian. Jak to mówią “nowy rok – nowy ja”. A gdyby tak… przenieść to na drukarnię? Może ktoś z Was sobie myśli “spróbowałbym może tego podzlecania”, ale ma jeszcze jakieś wątpliwości? W tym artykule wyjaśnimy jedną z ważniejszych kwestii działania tego modułu – czyli działanie zdarzeń mailingowych oraz wysyłanie maili.

 

Pytanie “jak w podzlecaniu działają maile?” powtarza się bardzo często. O ile kwestie powiadomień o chęci podzlecania jednej drukarni względem drugiej oraz komentarzy między drukarniami odbywa się poprzez komunikaty mailowe wysyłane na adres administratora drukarni, to największą ciekawość (i wątpliwość) przyciąga kwestia maili do klienta. Więc jak to z nimi jest?

Tutaj sytuacja również jest prosta – klient, zamawiając produkt podzlecany w innej drukarni dostaje takie same powiadomienia mailowe, jakie dostawałby podczas zamówienia każdego innego produktu. To, jakie maile dostanie zależy więc tylko i wyłącznie od ustawień zdarzeń mailingowych oraz maili w drukarni, w której klient składa zamówienie. O tym, jak dodawać maile oraz przypisywać je do zdarzeń można przeczytać tutaj. Dzięki tym ustawieniom maile będą wychodzić automatycznie, wraz z postępem zlecenia w drukarni wykonującej dane zlecenie. Jedyną kwestią, która nie dzieje się automatycznie jest sytuacja, gdy do wysyłania informacji o plikach lub przypomnieniu o wgraniu plików używamy standardowo przycisków bezpośrednio z Menedżera Plików w zamówieniu:

Jest to jedyny przypadek, w którym drukarnia musi ręcznie wysłać takie powiadomienie po otrzymaniu informacji o plikach z drukarni wykonującej dane zlecenie (przypominamy, że to drukarnia wykonująca zlecenie sprawdza pliki) – oczywiście, jeżeli nie używa do tego zdarzenia mailingowego.

To tyle jeżeli chodzi o maile bezpośrednio do klienta – a co z mailami z drukarni, w której nasze zamówienie jest podzlecone? Tutaj sprawa również jest banalna – u podwykonawcy zlecenie trafia tak samo jak standardowe ich zamówienie, z tą różnicą, że adresem e-mail do kontaktu jest ten, który został podany w Ustawieniach podzlecania (Ustawienia->Ustawienia podzlecenia) w drukarni, która zaciąga produkt na swoją stronę.

Dzięki temu zlecenie jest obsługiwane jak każde inne, a wszystkie maile, które standardowo są wysyłane od podwykonawcy trafiają na ten właśnie wskazany e-mail.

Przez taki sposób działania możecie porzucić zmartwienia związane z mailami – możecie być pewni, że Wasz klient otrzyma wszystkie niezbędne powiadomienia oraz nie będzie miał żadnego kontaktu z podwykonawcą, a Wy otrzymacie wszystkie powiadomienia o zleceniu od podwykonawcy na swój adres e-mail, co pozwala mieć wgląd na to, co aktualnie dzieje się z zleceniem.

Proste? To dlaczego by nie wypróbować modułu Podzlecania już teraz?

 

O autorze
Konrad Skotniczny

Specjalista ds. wsparcia technicznego. W iwarePRINT zajmuje się obsługą systemu Ticketów, prowadzeniem Bloga wraz z sekcją Help oraz testowaniem oprogramowania. Prywatnie student oraz miłośnik e-sportu.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy