Wprowadzanie do Modułu Pozdlecania: cz.1 – koncept

darts

W związku ze zbliżającą się premierą Modułu Podzlecania, chciałbym się z Wami podzielić tym jak powstał Moduł Podzlecania – od narodzin pomysłu, przez jego rozwój i wyzwania jakie pojawiły się w trakcie jego realizacji. W krótkim cyklu artykułów przybliżę zagadnienia związane z modułem oraz opiszę jego funkcjonalności. Zapraszam do części pierwszej.

Koncept

Wzmianki o podzlecaniu padały wielokrotnie na spotkaniach zespołu iwarePRINT już kilka lat temu. Omawiając problemy i potrzeby naszych klientów regularnie spotykaliśmy się kwestią udostępniania produktów między drukarniami. Wtedy jeszcze podzlecanie było swoistym paradoksem, bo żaden drukarz nie chciał się do niego przyznawać, a równocześnie większość z niego korzystała.

Dzisiaj, wraz z rozwojem rynku online, podzlecanie produktów przestało być tajemnicą poliszynela i jest postrzegane jako solidna strategia biznesowa dla drukarni. Jedynie dostępne rozwiązania pozostały w minionej epoce. I to właśnie ma zmienić Moduł podzlecania.

Pierwsze poważne myśli odnośnie Modułu Podzlecania pojawiły się po udanej premierze Modułu Handlowca. Sukces na najważniejszych imprezach branżowych i trzy złote medale zachęciły nas do stworzenia kolejnego narzędzia, które zrewolucjonizuje polski rynek web-to-print.

Pomysły na stworzenie modułu napływały więc z różnych stron równocześnie. Zapotrzebowanie na moduł podzlecania zgłaszali klienci iwarePRINT oraz drukarnie dopiero zainteresowane wejściem na rynek online.

Zaczęliśmy zapisywać pomysły oraz wsłuchiwać się uważnie w sugestie drukarzy, tak by moduł jak najlepiej zaspokajał ich potrzeby. Od momentu uporządkowania i wybrania kluczowych funkcjonalności można mówić o początku Modułu Podzlecania.

Podstawowe założenia i wyzwania z nimi związane

o automatyce

Od początku iwarePRINT automatyzacja jest jedną z wartości, którą się kierujemy. W trakcie tworzenia Modułu Podzlecania okazało się, że istnieje bardzo dużo elementów, które powinny zostać skonfigurowane i dopasowane między drukarniami, tak by podzlecanie przebiegało bezproblemowo.

Mówię tu na przykład o parametrach, ich wartościach i sposobie dostawy. Bez zbytniego wdawania się w szczegóły – chodzi o to, że gdy klient końcowy zamówi wizytówki 90×50 na błyszczącym papierze 130g z dostawą ekspresową, to ma takie dokładnie wizytówki otrzymać na następny dzień. Nasi programiści musieli więc poradzić sobie z takimi drobnostkami jak to, że w jednej drukarni papier będzie miał oznaczenie błysk 130g, a w innej glossy 130 g.

Wszystko to musiało wydarzać się automatycznie, tak by drukarze nie musieli spędzać pół dnia na dopasowywaniu parametrów. A to tylko początek góry lodowej. Jeszcze większym wyzwaniem okazały się cenniki produktowe.

o cennikach

Oczywiście najbardziej zależało, wspólnie – nam i drukarzom, na tym żeby cenniki produktów były zawsze aktualne. Tak, aby klienci iwarePRINT mogli przyjmować zamówienia i podzlecać produkty bez obaw.

Pierwsze mechanizmy opierały się na synchronizacji plików. Cenniki te jednak nierzadko ważyły kilkadziesiąt – kilkaset MB, a ich synchronizacja zajmowała pół nocy. To rozwiązanie nie zadowalało nas w pełni.

Mechanizm przeszedł znaczące zmiany, ale w ostatecznej wersji i tak został porzucony na rzecz zupełnie nowego. Obecny pozwala na pokazywanie aktualnych cen produktu i wszystkich dostępnych jego wariantów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu klient końcowy zawsze otrzymuje aktualną cenę, a drukarz nie musi się martwić rozliczeniami z wykonawcą.

o partnerze

Ostatnim ważnym dla nas elementem było znalezienie strategicznego partnera, który swoim zapleczem maszynowym będzie w stanie sprostać wysokim wymaganiom klientów iwarePRINT. Pierwsze rozmowy z potencjalnymi partnerami rozpoczęliśmy około dwa lata temu z czołówką drukarni internetowych w Polsce. Poza doskonałym parkiem maszynowym potrzebne było również sprawne zaplecze informatyczne. W trosce o najwyższą jakość oferowanych usług to właśnie Drukomat wyłonił się jako najlepszy wybór. Wierzymy, że Drukomat jako kluczowy partner modułu podzlecania zapewnia najwyższej jakości wsparcie technologiczne dla klientów iwarePRINT.

Trzeba przyznać, że prace nad modułem trwały dłużej niż wstępnie zakładaliśmy. Złożyło się na to sporo czynników, wiele niezależnych do końca od nas. Nasi programiści spędzili nad projektem wiele dni i nocy i wypili setki litrów kawy pisząc tysiące linijek kodu. Tak oto zbliżamy się do premiery Modułu podzlecania i… końca dzisiejszego wpisu. 

W przyszłym tygodniu, w kolejnym artykule z tego krótkiego cyklu, postaram się przybliżyć działanie i poszczególne funkcje Modułu Podzlecania. Do przeczytania!

 

O autorze
Paweł Dużalski

W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy