Blog

Migracja platformy e-commerce: redesign

Opublikowano 27 czerwca 2017

redesign

Zmiana platformy e-commerce wiąże się z podjęciem wielu trudnych decyzji. Jedną z nich jest ta, czy pozostawić wygląd obecnego serwisu czy zdecydować się na zmiany w wyglądzie i użytkowaniu strony. O plusach i minusach obu rozwiązań poniżej.

Klienci, którzy migrują do iwarePRINT z innych platform, głównie dzielą się na dwa obozy – kopia starego serwisu jeden do jednego lub całkowity redesign z nowym projektem.

1:1

Przeniesienie całego interfejsu z poprzedniej platformy motywowane jest przyzwyczajeniem klientów do sprawdzonego rozwiązania. Klienci nie lubią zmian i zbyt częste przeprojektowywanie serwisu na pewno jest dla nich uciążliwe.

Pozostanie przy wyglądzie i działaniu poprzedniego systemu jest pozostaniem jednak tylko z nazwy. Przeniesienie UI i UX na nową platformę wiąże się z dodatkowym trudem i większym nakładem pracy, jeśli ma on wyglądać i działać dokładnie jak dotychczasowy serwis. Należy pamiętać, że część decyzji składających się na UX przenoszonego serwisu wzięła się także z ograniczeń platformy istniejących na dany moment.

Dlatego przed migracją lepiej dokładnie zapoznać się z nową platformą i rozpoznać czy te ograniczenia wciąż występują. Może się okazać, że to co kiedyś musiało być łatane “taśmą klejącą”, na nowej platformie jest integralną częścią systemu i problemu nie trzeba obchodzić, bo on po prostu nie występuje.

Redesign

Do tematu nowego projektu można podejść na dwa sposoby. Przy mocno ograniczonym budżecie, redesignem w praktyce może być zaadoptowanie jednego z dostępnych w iwarePRINT szablonów. Plusem takiego rozwiązania jest pełne wykorzystanie oferowanych przez nową platformę rozwiązań. Minusem natomiast będzie serwis bez własnego charakteru – sama zmiana obrazków na stronie nie pozwoli wyróżniać się na rynku.

Dlatego warto rozważyć zaprojektowanie serwisu na nowo. Zmiana platformy to dobry moment na odświeżenie sklepu, zwłaszcza gdy nie był on rozwijany w trakcie swojego istnienia.

Jeśli nie masz zacięcia do projektowania, to możesz to zadanie zlecić agencji zajmującej się tworzeniem serwisów e-commerce. Wbrew odruchowej reakcji, wdrożenie nowego wyglądu nie musi być droższe od przenoszenia starego wyglądu. Ba! Często okazuje się być tańsze w realizacji.

Decyzja o zmianie UX całego serwisu powinna być podejmowana z rozwagą, inaczej może skończyć się katastrofą. Jeśli jeśli obawiasz się, że stracisz klientów dlatego, że nie odnajdą się w nowej rzeczywistości, to pamiętaj też, że równie łatwo stracić ich jeśli coś będzie działać nie tak jak dotychczas. Dlatego w obu przypadkach warto powierzyć zadanie profesjonalistom. Ostatecznie, rezultatem zmiany platformy sprzedażowej ma być sprawnie funkcjonujący sklep i wzrost sprzedaży.

Jeśli chcesz porozmawiać z nami o przeniesieniu Twojej e-drukarni na platformę iwarePRINT napisz na bok@iwareprint.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Newsletter

Na bieżąco i z tematem pod reką.

Umów się na prezentację systemu
Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.
+48 533 025 708 (w sprawach sprzedażowych)