B2B e-commerce w iwarePRINT. O czym warto pamiętać

b2b business meeting
Rynek e-commerce B2B znacząco rośnie z roku na rok i według wszelkich prognoz ten stan ma się utrzymać. Drukarnie współpracują z klientami korporacyjnymi oraz dużymi firmami i w odpowiedzi na ich potrzeby, przenoszą część obsługi na dedykowane serwisy internetowe. Jakie oczekiwania mają klienci B2B i jak w ich zaspokojeniu może pomóc iwarePRINT?

Pomimo, że nawet przy domyślnych ustawieniach iwarePRINT można swobodnie obsługiwać klientów B2B, to warto pokusić się o utworzenie dla nich osobnej platformy. Zwykli klienci (B2C) i klienci B2B mają różne oczekiwania jeśli chodzi o zamawianie produktów przez Internet. Nie bez znaczenia jest również fakt, że same produkty różnią się odrobinę od tych typowo dostępnych, bo najczęściej są spersonalizowane w jakiś sposób.

Klienci B2B oczekują minimalnej interakcji, tak by zamawianie było maksymalnie proste i szybkie. Równocześnie, jeśli jest taka potrzeba, powinno być przystępne dla każdego w ich firmie. Przy częstym zamawianiu pozwala to unikać kosztownych pomyłek.

W wyglądzie serwisu również dąży się do minimalizmu, usuwając wszelkie zbędne banery, reklamy i informacje typowe dla zwykłej drukarni internetowej. Równocześnie należy zadbać o to, by klient B2B miał pełny dostęp do wszelkich niezbędnych mu danych, jak szczegółowe opisy techniczne czy wysokiej jakości zdjęcia, jeśli jest taka potrzeba.

Tworząc platformę sprzedażową B2B warto pamiętać o różnicach między zwykłą drukarnią internetową a platformą dla klientów B2B. Specyficzny klient oczekuje specyficznych funkcjonalności.

Multiuser

U klientów B2B z uwagi na różne procedury i hierarchie panujące w firmach często potrzebne jest posiadanie pod-kont pracowniczych na jednym głównym koncie. Przykładowo, różne uprawnienia posiada zwykły pracownik, który może do zamówionych przez managera wizytówek, wgrywać własne pliki graficzne, a tylko księgowa ma możliwość opłacania zamówień.

Płatności

Klientami drukarni zwykle są agencje lub firmy, więc nie jest nowością to, że często nie wystarczą standardowe sposoby płatności i wymogiem są płatności terminowe. Nie inaczej jest w przypadku klientów B2B. Powszechne jest regulowanie zaległości co pewien okres tak, by przykładowo poszczególne placówki mogły zamawiać w określonym limicie kwotowym.

Wysyłka na wiele adresów

Praktycznie niezbędna jest w przypadku, gdy klientem jest wielooddziałowa firma. Jedno zamówienie jest rozdzielane na dowolną ilość paczek, tak by każda placówka otrzymała właściwą ilość ulotek, czy wizytówek, bez konieczności wielokrotnego zamawiania tego samego produktu.

Gotowe do zamówienia produkty

Predefiniowane plakaty czy ulotki z wcześniej przygotowanym szablonem do minimalnej edycji, tak by maksymalnie uprościć proces zamawiania. Innym przykładem są podręczniki, do których o wgranie pliku z treścią nie musi martwić się klient.

Każdy klient B2B jest inny, a powyższe wymagania to tylko kropla w morzu potrzeb. Dlatego ważny jest wybór elastycznego narzędzia, dzięki któremu unikniemy posiadania więcej niż jednego systemu web2print.

iwarePRINT pozwala na tworzenie wielu serwisów na różnych domenach, z jedną drukarnią matką, w której obsługiwane są wszystkie zamówienia. Dzięki szablonom z dostępem do HTML, CSS i JavaScript umożliwia indywidualne personalizowanie sklepów.

Opcja dostępu do sklepów tylko dla zalogowanych klientów i możliwości wyświetlania konkretnych produktów wyłącznie danym użytkownikom, ułatwia zarządzanie asortymentem, dla firm które posiadają wiele oddziałów i placówek.

Dodatkowo, nad każdym z dedykowanych sklepów może czuwać osobny administrator, który ma zawsze aktualny wgląd w to, co jest zamawiane i jaki jest stan budżetu. Jeśli dodamy do tego elastyczne sposoby płatności i możliwość dowolnego rozdzielania zamówień na paczki, to naszym oczom ukazuje się wysokiej klasy platforma do obsługi klientów B2B.

 

Jeśli szukasz narzędzia B2B dla branży poligraficznej napisz do nas na bok@iwareprint.pl

 

O autorze
Paweł Dużalski

W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy