Jak dywersyfikować bez rozdrabniania się: moduł resellerski

Na drodze rozwoju każdego web-to-print przychodzi moment, w którym trzeba określić plan rozwoju. Czasem taki plan powstaje na samym początku, jeszcze przed wdrożeniem, innym razem pojawia się po ustabilizowaniu pozycji na rynku. W każdym udanym biznesie potrzeba wzrostu pojawia się jednak zawsze.

Zdobywanie nowych klientów dzięki skutecznemu marketingowi internetowemu to tylko jeden z możliwych scenariuszy. Dywersyfikacja sposobów sprzedaży produktów to skuteczny sposób na zwiększenie dochodów – nie tylko uzupełnia typowy model firmy, ale również zwiększa stabilność finansową.

Moduł Reseller – Multidrukarnia. Jak to działa?

Za pomocą kilku kliknięć tworzysz nowy, dodatkowy sklep zależny od drukarni głównej. Drukarnia główna będzie fizycznie obsługiwać zamówienia – zmieniać etapy produkcji, drukować i wreszcie wysyłać produkty. Sklep resellerski można założyć na subdomenie drukarni głównej, np. “sklep.domena-drukarni.pl”, lub na zupełnie osobnej (np. nowa-domena.pl). Dla tych, którzy chcieliby sprzedawać za granicą, istnieje możliwość zmiany waluty i przetłumaczenia języka serwisu. IwarePRINT jest zintegrowany z systemem VIES, więc w obrębie krajów członkowskich można sprzedawać z zerową stawką VAT. Rozliczanie między drukarniami odbywa się za pomocą faktur wystawianych przez drukarnię główną. Pełna lista funkcjonalności modułu dostępna jest na stronie iwareprint.pl

Produkty

Drukarnia główna udostępnia produkty ze swojej oferty lub te przygotowane specjalnie dla odprzedawcy. Działa to na prostej zasadzie – w menu dla każdej z drukarni, przy produkcie dostępny jest przycisk “włącz/wyłącz”. Modyfikacja cenników i terminów realizacji odbywa się na dwa sposoby – albo przez utworzenie nowych, niezależnych od drukarni głównej, np. za pomocą pliku .csv lub excel – albo przez modyfikatory dostępne w panelu administracyjnym. Decyzja tutaj należy do drukarni głównej.

Możliwości

Tych jest naprawdę wiele. Niżej podaję kilka najczęściej spotykanych rozwiązań, ale jedynym praktycznym ograniczeniem jest kreatywność przedsiębiorców.

  1. Dedykowany sklep produktowy
  2. Chcesz wyróżnić konkretny produkt, dotrzeć do specyficznych klientów, na przykład par ślubnych lub ich fotografów? Tworzysz dodatkową witrynę, na subdomenie sklepu lub na domenie zewnętrznej. Wybierasz tylko te produkty, którymi mogą być zainteresowani. Łatwiej taki sklep pozycjonować, dzięki czemu łatwiej też dotrzeć do grupy docelowej. Zwiększasz swoją skuteczność, a klienci nie muszą przedzierać się na Twoim web-to-print’cie przez banery czy długopisy.

  3. System dla agencji
  4. Agencja reklamowa chce nawiązać współpracę biznesową? Stwórzcie dla niej witrynę, z ich szatą graficzną i z dedykowanymi dla ich klientów produktami. Wszystkie druki są wysyłane z adresem nadawcy wskazującym na agencję, a klienci otrzymują natychmiastowe wyceny oraz możliwość zamawiania online, 24 godziny na dobę.

  5. System dla drukarni
  6. Zaprzyjaźniona drukarnia chce poszerzyć swoją ofertę? Może nie posiada maszyn drukarskich w ogóle? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby mogła zarabiać na siebie. Jeśli jest nastawiona na zdobywanie klientów, może drukowanie zostawić Tobie. Wszystkie zamówienia z ich web-to-print’a będą realizowane przez Twoją drukarnię, oczywiście z odpowiednią marżą.

  7. Strona dla klientów portali aukcyjnych
  8. Sprzedajesz na allegro? Przygotuj specjalne promocje, asortyment i ceny dla tych klientów. Wszytko pod szatą graficzną, do której się już przyzwyczaili.

  9. Sprzedaż za granicą
  10. Stwórz sklep lub sklepy z dedykowaną walutą i językiem. Sprzedajesz za granicą – drukujesz i wysyłasz towar z Polski. Odpowiednio przygotowane cenniki i terminy realizacji, sprzedaż z zerową stawką VAT, produkty dopasowane specjalnie do potrzeb danego rynku.

  11. Klient korporacyjny
  12. Na zewnętrznej domenie tworzysz serwis, w którym poszczególne oddziały firmy mogą zamawiać przygotowane produkty reklamowe. Torby, wizytówki, plakaty, itp. Wszystko drukowane w jednym miejscu, w ten sam sposób, w tej samej cenie. W dowolnym natomiast czasie, zależnie od potrzeb każdej z jednostek.

A Ty jak wykorzystasz moduł resellerski? Zapraszam do dzielenia się swoimi pomysłami.

O autorze
Paweł Dużalski

W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy