Kody i rabaty – nowe opcje w iwarePRINT

procenty

W ostatnim miesiącu sporo pozytywnych zmian zaszło w sekcji Marketing w iwarePRINT. Są one na tyle ciekawe, że to doskonała okazja, by napisać trochę szerzej o obecnych możliwościach rabatowych systemu.

Rabaty za kod

Bezwzględnie najpopularniejszym sposobem udzielania rabatów jest rabat na start. Klient rejestruje się i – najczęściej – wraz z mailem powitalnym otrzymuje kod na rabat na pierwsze zakupy. Jego ideą jest zachęcenie klienta do zakupów w serwisie, sprawdzenie oferowanych usług i tym samym szansa na zatrzymanie go u siebie. Jest on sposobem na „przejęcie” klientów niezdecydowanych lub korzystających z usług innych drukarni.
Rabat na start najłatwiej zrealizować za pomocą kodu na klienta – jak go skonfigurować opisałem na helpie: tutaj.

We wszystkich rabatach opartych na kodach dostępna jest nowa opcja dodaj do newslettera. Po wykorzystaniu kodu z włączoną taką opcją, konto klienta zostaje zapisane do bazy newsletter’owej. Udzielenie rabatu to dobry sposób by zachęcić wszystkich tych klientów, którzy nie zaznaczyli odpowiedniego „ptaszka” w momencie zakładania konta i nie trafili na taką listę wcześniej.

Istotnym dodatkiem do kodu na klienta jest pole maksymalna kwota rabatu w koszyku, której wartość procentowa ustawionego rabatu nigdy nie przekroczy. Przykładowo, jeśli klient ma rabat 50% przypisany do konta, koszyk ma wartość 1000 zł, a w maksymalnej kwocie rabatu jest ustawiona wartość 300 zł, to klient ostatecznie uzyska rabat 300 zł. Jest to swego rodzaju zawór bezpieczeństwa chroniący sprzedawcę.

Rabaty od zamówień

Zmieniły się tak bardzo, że na pierwszy rzut oka wyglądają jak zupełnie nowa sekcja. Tak jak rabaty od koszyka pozwalają automatycznie dostosować wysokość rabatu w zależności od kwoty zamówienia – przykładowo: powyżej 500 zł 5% rabatu, powyżej 750 zł 10% i tak dalej, to rabaty od zamówień biorą pod uwagę zamówienia składane w określonym okresie lub biorąc średnią wartość zamówień z miesiąca.

Rabaty od wartości koszyka zachęcają do większych jednorazowych zakupów, a nowe możliwości rabatów od zamówień zachęcają do regularnych zakupów i zwiększają lojalność klientów. Wynika to z faktu, że klienci nie chodzą i nie szukają kontrahenta wysyłając 30 zapytań do różnych drukarni w poszukiwaniu lepszej o kilka złotych ceny, bo otrzymują rabat za częste zakupy i jest to dla nich bardziej opłacalne.

W tej sytuacji wygrywa zarówno drukarnia jak i klienci – klient jest nagradzany za lojalność i regularne zamówienia, a drukarnia zyskuje stałego klienta.

Generator kodów

W iwarePRINT istnieje także generator kodów rabatowych – konkretnie dotyczy kodu na element koszyka. Działa on tak, że po wklejeniu specjalnego tagu do automatycznych wiadomości systemowych i ustawieniu pierwszego (wzorcowego) kodu, system za każdym kolejnym razem wysyła unikalny kod rabatowy. Ten mechanizm może być również używany jako “rabat na start”. Plusem rozwiązania jest indywidualny kod dla każdego zarejestrowanego użytkownika, więc nie będzie on w stanie na dwóch różnych kontach użyć tego samego kodu.

Kod rabatowy:
?{=system.discountCodesGenerator.RebateCouponForCartElement:X.code}

Wartość rabatu:
?{=system.discountCodesGenerator.RebateCouponForCartElement:X.value}

( X – numer kodu wzorcowego)

O czym należy pamiętać

Na koniec podkreślę, że jeśli promowanie zakupów kodami i rabatami ma przynieść pozytywne efekty, to powinno być jasno komunikowane. Klient powinien wiedzieć konkretnie za co otrzymuje daną zniżkę. Najlepiej informować go o tym komunikatem w koszyku lub pokazaniem progów, po przekroczeniu których otrzyma dodatkowy upust. W innym przypadku będzie to zwykłe rozdawnictwo i nie spełni swoich założeń, a tylko przyczyni się do spadku obrotu.

Opcje rabatowe w ostatnim roku przeszły sporo zmian, bo rozwijają się wraz z potrzebami użytkowników iwarePRINT. Jeśli brakuje Ci jakiejś formy rabatowania – odezwij się do nas na bok@iwareprint.pl lub przez tickety.

 

O autorze
Paweł Dużalski

W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.

 

 

 

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy