Pliki Twoich klientów bezpieczne niczym w zamku

 

Pliki do zamówień w systemie iwarePRINT są całkowicie bezpieczne. Jednak aby jeszcze zwiększyć poziom bezpieczeństwa, zachęcamy do korzystania z dodatkowych środków. Nasz system domyślnie umożliwia przechowywanie plików na zewnętrznym serwerze FTP. Korzystanie z tego typu rozwiązań nie udostępnia możliwości które oferują nowoczesne systemy. Słyszeliśmy to już wiele razy: plik zginął w niewyjaśnionych okolicznościach – ktoś go usunął z serwera FTP, nie wiadomo kto i kiedy, nie ma opcji przywrócenia… Można temu zapobiec włączając darmową wtyczkę PlaneUpload dzięki której pliki klientów będą trzymane niczym w fortecy. Ale którą chmurę wybrać i jak podłączyć rozszerzenie? W pierwszej części artykułu krótko opiszę jakie funkcje zyskuje Twój system po instalacji w/w wtyczki, a w drugiej opiszę jak ją podłączyć w 7 klików.

 

Jak działa rozszerzenie PlaneUpload?

Pliki wgrywane dzięki wtyczce PlaneUpload są przechowywane na Twoim koncie Dropbox, Google Drive, Amazon S3 lub na serwerze FTP/SFTP, w odpowiednim katalogu przypisanym do danego zlecenia. Aplikacja taka jak Dropbox umożliwia dostęp do tych plików bezpośrednio z Twojego komputera. Możesz również skonfigurować automatyczną kopię zapasową, co spowoduje skopiowanie plików również do innej chmury.

(Krótki film objaśniający – 45s)

 

Dlaczego warto zainstalować wtyczkę PlaneUpload?

PlaneUpload jest oprogramowaniem dedykowanym do przesyłania plików. Sam mechanizm wgrywania jest dopracowany, oraz idealnie pasuje jako uploader plików klientów do zamówień w iwarePRINT. A oto dlaczego:

  • – Bardzo prosta instalacja w iwarePRINT polegająca na kilku kliknięciach (więcej w dalszej części tego artykułu)
  • – Paski postępu, wgrywanie wielu plików na raz, przeciąganie (drag & drop)
  • – Miniaturki plików
  • – Komentarze do plików
  • – Szczegółowe logi
  • – Pobieranie wszystkich jak i pojedynczych plików spakowanych jako pliki ZIP
  • – Automatyczna kompresja plików do ZIP – zajmują mniej miejsca, pobieranie jest szybsze
  • – Automatyczne kopiowanie plików do drugiej chmury (kopia zapasowa, żaden plik już nie zginie)

 

PlaneUpload - backup i kompresja plików

 

Czy warto wybrać wersję płatną?

W wersji płatnej dostajemy dostęp do nowych funkcji, znika „hosted by planeupload.com” z nazw pobieranych plików wraz z wszelkimi ograniczeniami transferu. Warto wypróbować 30-dniową darmową wersję Pro, a w razie chęci kontynuowania skontaktować się z nami za pomocą ticketów systemowych. Dla naszych klientów możemy wynegocjować atrakcyjny rabat. Po zakończeniu okresu próbnego zawsze można pozostać na wersji bezpłatnej.

 

Jaką chmurę wybrać?

Moim faworytem w wykorzystaniu chmury w iwarePRINT jako serwer na pliki jest Dropbox. Mimo że jest stosunkowo najdroższy, 10 euro miesięcznie to nie jest dużo, a 2 TB powinny spokojnie wystarczyć dla małej lub średniej drukarni. Google Drive również jest warty uwagi, jednak Amazon S3 jest dla bardziej zaawansowanych użytkowników – brak polskiej wersji językowej, oraz interfejs typowo programistyczny. Jeśli chodzi o (S)FTP, lepiej korzystać z połączenia SFTP niż z archaicznego FTP. Poniżej krótkie zestawienie (brak serwerów FTP ze względu na dużą różnorodność na rynku):

 

Dropbox Google Drive Amazon S3
Zalety  + Dysk z plikami zamówień montowany na Twoim komputerze

+ Łatwość obsługi

+ 120 dni historii wersji i przywracania plików

 

 + Rozbudowany system podglądu i edycji plików

+ Usuwane pliki trafiają do kosza, łatwo je przywrócić

 

 + Cena liczona za każdy GB

+ Mało używane pliki można przenieść na tańszy typ hostingu

Koszt Darmowe 2 GB. Już od €10 / mies. dostajemy 2 TB (2048 GB) Darmowe 15GB. Już od $1.99 za 100GB / mies Darmowe pierwsze 5GB. Od $0.023 do nawet $0.004 za GB/mies.

 

 

Jak podłączyć wtyczkę PlaneUpload w iwarePRINT? (7 klików)

Klik 1: Wchodzimy w zakładkę Ustawienia -> Rozszerzenia, oraz klikamy włącz przy wtyczce PlaneUpload

wtyczka PlaneUpload

 

Klik 2: Klikamy „Zaloguj” w ustawieniach PlaneUpload

 

Klik 3: Logujemy się za pomocą konta Google lub Facebook

 

Klik 4: Klikamy „Confirm”

 

Klik 5: W ustawieniach klikamy „Podłącz chmurę” co przekierowuje nas do panelu PlaneUpload

 

Klik 6: Klikamy na ikonę chmury i w dalszym kroku klikamy „Accept” / „Allow”, lub podajemy dane logowania FTP/SFTP i zapisujemy, widok powinien wyglądać analogicznie jak poniżej:

 

 

Klik 7: Wracamy do panelu iwarePRINT, do ustawień PlaneUpload. Powinien pokazać się poniższy widok, wtyczka jest już zainstalowana

 

Jak zmienić ustawienia i wygląd?

Wchdzimy do panelu iwarePRINT, do Ustawienia -> Ustawienia PlaneUpload. Następnie klikamy „Edytuj ustawienia” (powyższy screen). System przekierowuje nas do ustawień przycisku prototypu na którym bazują przyciski do zamówień w systemie.

 

Ustawienia zmienione tutaj będą oddziaływać na wszystkie przyciski PlaneUpload w systemie iwarePRINT. W tym widoku możemy zmienić:

  • Kolorystykę: klikając na przycisk „Customize” i zmieniając podstawowe kolory przycisku, jak również dodać własny kod CSS
  • Serwer: w polu wyboru „Cloud” możemy zmienić chmurę na który będą trafiać pliki (nie przeniesie automatycznie obecnych, jedynie przyszłe)
  • Dozwolone typy plików: do tego służy pole „File types”, można zaznaczyć całą kategorię lub dodać własne typy
  • Maksymalny rozmiar plików: w polu „File size (MB)” ustalamy maksymalny rozmiar pliku jaki może wgrać klient (0 oznacza brak limitu)

 

Jak zmienić domyślny folder bazowy dla zamówień?

W panelu PlaneUpload przechodzimy do zakładki „Clouds”, przy danej chmurze klikamy na „Change” w zakładce „Root path”, wpisujemy nową ścieżkę i następnie klikamy „Save changes”

 

W tym miejscu również możemy ustawić drugi serwer jako kopię zapasową lub włączyć automatyczną kompresję plików do ZIP.

 

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy