Reseller – wysyłki zagraniczne

Zastanawiacie się nad sprzedażą produktów na rynek zagraniczny? Dzięki modułowi Reseller takie rozwiązanie jest jak najbardziej możliwe. Tym razem jednak nie przedstawimy zupełnych podstaw tworzenia zagranicznego sklepu, a skupimy się na dwóch kwestiach – o tym, jak naliczać odpowiednią stawkę VAT oraz jak obliczać koszt wysyłki do poszczególnego kraju.

Swego czasu na blogu przedstawiliśmy, jak przebiega tworzenie nowego sklepu internetowego w module Reseller. Tych, którzy nie natrafili na ten materiał, odsyłam tutaj. Posiadając już wiedzę z wspomnianego Workflow, możemy przejść do dwóch praktycznie kluczowych kwestii, bez których nie można wystartować z sprzedażą zagraniczną.

Zacznijmy od VAT`u – czyli jak sprawić, by system automatycznie naliczał nam odpowiednią stawkę podatkową dla danego klienta. W tym celu w systemie iwarePRINT znajduje się VIES, czyli VAT Information Exchange System. Co to właściwie jest? Jest to narzędzie pozwalające na automatyczną identyfikację numerów podatkowych podmiotów zarejestrowanych na terenie UE, aby potwierdzić, czy podmiot ten powinien rozliczyć VAT. Szczegółowy opis tej funkcji znajduje się na naszym helpie. Po wykonaniu kilku kliknięć w Ustawieniach naszego systemu, VIES zaczyna działać, a klienci dostają odpowiednie dla nich stawki podatku VAT.

Koszt wysyłki – tutaj sprawa wygląda na prostą. Sprzedajemy do jednego konkretnego kraju, to sprawa kosztów nie powinna być trudna, bo po prostu zmienimy cenę danego kuriera. Ale co w sytuacji, gdy tworzymy sklep nie na jeden kraj, ale na kilka? Dodatkowo, gdy ceny dostawy drastycznie się od siebie różnią? W tym wypadku pomóc może funkcjonalność Kalkulatora dodatkowych kosztów (Ustawienia → Kalkulator dodatkowych kosztów). Na jakiej zasadzie to działa? Jest to funkcja, która na podstawie arkusza excel i jego odpowiednich funkcji wylicza nam kwotę, w oparciu o dane, jakie zostaną pobrane z systemu. Brzmi skomplikowanie, ale w działaniu jest bardzo proste.

(kliknij, aby powiększyć)

Przechodząc do opcji dodania nowego kalkulatora kosztów dodatkowych możemy podejrzeć jego możliwości. Działa na prostej zasadzie – wybieramy, co do takiego kalkulatora ma trafiać (i w jakie pola), np. możemy z systemu zaciągnąć nazwę produktu, jego wagę, konkretną wartość parametru (w moim wypadku format, który został wybrany w danym produkcie), czy też jakąś własną komendę, odpowiadającą za chociażby kod pocztowy klienta bądź też wybrany rodzaj wysyłki. Jest to tylko część funkcji – wszystkie są do zobaczenia bezpośrednio w systemie.

Na tej podstawie tworzymy kalkulator excel, który na podstawie interesujących nas danych wyliczy nam kwotę wysyłki, którą to będziemy mogli pobrać do systemu i dodać do zamówienia. Po stworzeniu kalkulatora, pozostaje go tylko wgrać do systemu, dodać do kalkulatora dodatkowych kosztów – i gotowe.

A oto parę komend, które mogą przydać się podczas dodawania kalkulatora (przykładowe komendy, w przypadku zapotrzebowania na konkretny kod należy skontaktować się z nami):

system.cart.shipmentDataObject.postal – kod pocztowy

system.cart.elements.count – ilość w koszyku

system.cart.shipmentMethod.title – wybrana metoda wysyłki

Gdy skonfigurujemy powyższe rzeczy – już nic nie powinno stać na przeszkodzie otworzenia sprzedaży na rynki zagraniczne. Zachęcamy do sprawdzenia modułu Reseller, a w razie pytań zapraszamy do kontaktu poprzez system ticketów.

O autorze
Konrad Skotniczny

Specjalista ds. wsparcia technicznego. W iwarePRINT zajmuje się obsługą systemu Ticketów, prowadzeniem Bloga wraz z sekcją Help oraz testowaniem oprogramowania. Prywatnie student oraz miłośnik e-sportu.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy