Twój najlepszy sprzedawca: strona produktowa

biznesman

IwarePRINT, poza mnogą liczbą funkcjonalności, służy przede wszystkim oferowaniu i sprzedawaniu produktów. Różnica między jednym a drugim jest bardzo znacząca, ale często sprowadza się do niuansów. Obowiązkiem osób zarządzających web-to-print jest sprawić, by oferowanie konwertowało się na sprzedaż. Miejscem, od którego zależy najwięcej, jest strona produktu.

Gdy chcesz kupić sprzęt, na którym się nie znasz, wybierając się do sklepu liczysz, że znajdzie się pomocny sprzedawca, który nie tylko doradzi, ale przede wszystkim wskaże i wyjaśni Ci różnice w podobnych do siebie produktach i rozwieje Twoje wątpliwości. Ostatecznie to Ty musisz zdecydować, ale o wiele łatwiej decyzje podejmuje się, gdy masz poczucie, że zajmują się Tobą profesjonaliści.

Podobnie wyglądają pierwsze zakupy wizytówek, ulotek i innych produktów poligraficznych. Doradcą, który rozwieje wątpliwości i utwierdzi w słusznej decyzji jest strona produktowa. To tu powinny znaleźć się wszystkie najważniejsze informacje – od tych podstawowych i oczywistych jak cena i parametry, do tych, które sprawią, że klient poczuje się bezpiecznie i pewnie robiąc zakupy właśnie u Ciebie.

Prezentacja

Twoim głównym zadaniem jest pokazanie klientowi co kupuje. Dobre opisy to podstawa, ale same opisy nie wystarczą. Stara prawda głosi, że jeden obraz wart jest 1000 słów. Postaraj się więc, aby zdjęcia produktu były bardzo wysokiej jakości. Dobre zdjęcia produktowe powinny pokazać produkt i jego detale. To one przykuwają wzrok na dłużej, świadczą o dbałości i profesjonalnym podejściu. Brak dobrych zdjęć w sklepie internetowym można porównać do robienia zakupów po ciemku.

Zdjęcie produktu to również doskonała okazja, aby przypomnieć o jego wyjątkowych cechach. O szerokiej gamie papieru, o wysokiej jakości druku, czy ekspresowym czasie realizacji.

Obrazek pochodzi z viaprinto.de
Obrazek pochodzi z viaprinto.de

Rozwiewanie wątpliwości

Sporo sklepów boi się przygotowywać obszernych w treści stron produktowych, z uwagi na niechęć do rozpraszania klienta. Uważam, że niesłusznie, bo jeśli klient z jakichś powodów jeszcze nie kliknął magicznego przycisku „do koszyka”, to warto dać sobie (i jemu) szansę na przekonanie go, że zrobić to powinien.

Obszernych treści nie należy oczywiście mylić z przeładowaniem informacją. To, podobnie jak jej niedostatek wzmaga poczucie zagubienia. Kluczem jest zachowanie przestrzeni między kolejnymi blokami z treścią oraz ułożenie ich względem ważności. Jeśli bowiem sprawiliśmy na kliencie dobre pierwsze wrażenie, czymś go zainteresowaliśmy i zdecydował się  już zostać na stronie, to im bardziej będzie niezdecydowany, tym więcej czasu poświęci na utwierdzenie się w podejmowaniu decyzji.

Na górze strony powinny znaleźć się informacje najważniejsze, a im niżej, tym mniej mogą być związane bezpośrednio z produktem, a bardziej z rozwiewaniem wątpliwości.

Zgodnie z tą zasadą, na samej górze powinien znaleźć się konfigurator produktu. Jeśli klient jest zdecydowany, to nic więcej nie jest mu potrzebne – wybór parametrów, cena i możliwość dodania do koszyka – to wystarczy.

Pod kalkulatorem warto, aby znalazł się opis produktu – jego najważniejsze cechy, a także wspomniane wcześniej grafiki. Podkreślę to raz jeszcze: dobre zdjęcia sprzedają!

Szablony i instrukcje przygotowania projektu to kolejna ważna rzecz, która powinna znaleźć się w zasięgu wzroku klienta. Nie może być mowy o szukaniu tych informacji na stronie, a tym bardziej o klikaniu w linki do osobnych artykułów.

Jeśli klient przewija stronę jeszcze niżej, to znaczy, że albo potrzebuje więcej informacji albo nie jest przekonany na 100% do Twojej drukarni. Tutaj więc powinny zostać umieszczone odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, np. co to są spady. Ewentualnie można wstawić link do filmu jak przygotować projekt lub do pomocnych artykułów na blogu.

Jeśli chcemy przekonać potencjalnego klienta, że warto zrobić u nas zakupy, to niżej warto wyświetlić opinie klientów. Poczucie zaufania i bezpieczeństwa wzmacniają również znane loga operatorów płatności i spedytorów. To trochę jakby nagle wśród tłumu w obcym mieście dostrzec znajome twarze – wszystko wydaje się łatwiejsze, a na twarzy pojawia się uśmiech.

Ostatnim elementem, który powinien znaleźć się na stronie produktu, to umiejscowiony w widocznym miejscu (oprócz stopki) kontaktowy numer telefonu do drukarni lub propozycja innej formy kontaktu, np. czat, czy formularz kontaktowy. Te elementy zwiększają poczucie bezpieczeństwa klienta oraz sprawiają, że postrzega on firmę, jako otwartą i gotową do udzielenia pomocy, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Finalizacja

Wszystkie te powyższe elementy, ułożone na stronie w przemyślany sposób sprawiają, że wizyta w e-drukarni jest jak rozmowa z doświadczonym i profesjonalnym sprzedawcą. Takim, który zaprezentuje produkty, rozwieje wątpliwości i przekona, że wybór jest właściwy, tym samym zamykając sprzedaż.

Jeśli chcesz porozmawiać z nami o wyglądzie Twoich stron produktowych, napisz na bok@iwareprint.pl lub przez Ticket Trakcing.

 

O autorze
Paweł Dużalski

W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy