Wiatr w żagle wdrożenia systemu web-to-print

żeglujący jacht w wiatrem w żaglach
W pierwszych chwilach po uruchomieniu systemu i przejściu przez szybką konfigurację otrzymujesz wstępnie zatowarowany kilkunastoma produktami sklep, wgrane logo i uzupełnione podstawowe informacje. Po złożeniu kilku testowych zamówień w nieunikniony sposób pojawia się myśl: “No, dobrze. Co dalej?”

Duża część naszych klientów przychodzi z innych systemów web-to-print lub serwisów postawionych na WordPress’ie. Oni zwykle w miarę wiedzą już czego oczekują, czego im brakowało i jak przejść przez wdrożenie. Część jednak, to klienci zupełnie nowi w branży e-Commerce. Dla nich iwarePRINT jest pierwszym kontaktem ze sklepem internetowym, przynajmniej od strony zaplecza.

Właśnie z powodu braku doświadczenia, łatwo im zagubić się w mnogości ustawień i dostępnych funkcji. Jak mają obrać właściwy kierunek, by złapać wiatr w żagle i wypłynąć ze wdrożeniem na szerokie wody?

Podróż zaczyna się od pierwszego kroku

W artykule o MVP pisałem, o tym jak istotne jest formułowanie jasnych, realnych celów. Tą samą filozofią można się posłużyć na przy poznawaniu systemu. Dlatego pierwszym krokiem we właściwym kierunku jest zrobienie jednej konkretnej rzeczy, od początku do końca.

Najlepiej do tego nadaje się pełne skonfigurowanie produktu – od utworzenia parametrów do wgrania cennika. Cały proces szczegółowo opisałem w Workflow iwarePRINT: tworzenie produktu. Dlaczego jest to najlepszy sposób?

Fundamentem web-to-print są produkty. Na nich oparta jest cała reszta funkcjonalności iwarePRINT. Tylko i wyłącznie, gdy istnieje produkt, tylko wtedy istnieją zamówienia, przydatni są pracownicy, generowane są faktury. Produkt jest więc idealnym punktem wyjścia do zrozumienia całego systemu.

Czy nie łatwiej i szybciej byłoby zmodyfikować istniejące przykładowe produkty? Oczywiście, nie to jest jednak celem. Edytowanie gotowych produktów nie przysłuży się w dużym stopniu lepszemu zrozumieniu działania systemu. Zapozna Cię co najwyżej z umiejscowieniem poszczególnych zakładek i opcji.

Poznanie działania systemu pozwoli Ci natomiast optymalnie wykorzystać jego możliwości. Utworzenie własnego produktu od podstaw zaznajomi Cię z kluczowym elementem systemu, dzięki czemu każdy kolejny jego fragment będzie, jak w puzzlach, łatwiej dopasować do coraz większego kawałka obrazka.

Jeśli więc branża e-Commerce jest dla Ciebie nowa i nie wiesz jak wypłynąć z portu na wielkie wody wdrożenia, to zacznij od stworzenia jednego produktu w całości.

 

O autorze
Paweł Dużalski

W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy