Workflow iwarePRINT: Moduł Podzlecania cz.2 – Podzlecania produktów z drukomat.pl

Wracamy z kolejnym artykułem dotyczącym naszej nowości – Modułu Podzlecania. Opiszemy tutaj jak (od strony technicznej) przeprowadzić od początku do końca zamówienie u naszego partnera – Drukomat.pl

Jest to kontynuacja poprzedniego artykułu opisującego Moduł Podzlecania, w którym zaprezentowaliśmy jak uruchomić oraz skonfigurować moduł. Jeżeli jeszcze nie widziałeś poprzedniej części – tutaj go znajdziesz. :) 

Słowem wstępu

Na samym początku należy zaznaczyć, że Podzlecanie w Drukomat jest dostępne w dwóch wariantach: testowym oraz produkcyjnym.

Platforma testowa jest oznaczona jako: testdmtproductsimp.

Platforma produkcyjna jest oznaczona jako: dmtproductsimport.

Jeżeli chodzi o platformę testową – służy ona do testowania produktów oraz funkcjonalności Modułu. Przed nawiązaniem umowy z Drukomatem, zachęcamy do przetestowania Podzlecania właśnie na platformie do testów.

Uwaga! Rabaty, terminy płatności oraz produkty ustawione w platformie testowej są przykładowe. Nie należy ich traktować jako parametry nadawane przez Drukomat.pl. Te ustalacie w trakcie domawiania współpracy na platformie produkcyjnej. Lista produktów udostępnionych przez Drukomat.pl znajduje się tutaj.

Przechodząc do platformy produkcyjnej – po jej wybraniu Drukomat skontaktuje się z Waszą drukarnią w celu nawiązania współpracy. Dopiero po podpisaniu umowy dostarczony zostanie token, który umożliwi podzlecanie w Drukomacie.

Ale do czego ten token?

Aby móc od początku do końca przeprowadzić podzlecenie, należy w sekcji Ustawienia→Rozszerzenia wybrać odpowiednie dla nas rozszerzenie:

Testowe: dla platformy testowej

Produkcyjne: dla platformy produkcyjnej

Po wgraniu rozszerzenia produkcyjnego uruchomi nam się dodatkowe menu, w którym należy podać otrzymany token.

Czas rozpocząć zamówienie, czyli co dalej?

Klient złożył zamówienie na produkt, który wybrałeś jako podzlecany w Drukomacie. Na początek trafiło ono do sekcji Płatności, gdzie czeka ono na opłacenie. Gdy klient je opłaci (za pomocą internetowych bramek płatniczych), zlecenie automatycznie uzyska status opłacone. Można to zrobić także ręcznie, jeżeli klient korzystał z przelewu tradycyjnego.

Gdy już mamy opłacone zamówienie, pora podzlecić je do Drukomatu. Może to nastąpić automatycznie, o ile wybraliśmy taką opcję podczas konfiguracji opisanej w pierwszej części Workflow. Jeżeli nie wybraliśmy tej opcji, to odpowiedni przycisk odpowiadający za podzlecenie produkcji znajdziemy w widoku szczegółowym zamównia:

Teraz czas na sprawdzenie plików, czyli Preflight. Podzlecanie w Drukomacie daje dostęp do skorzystania z Drukomat – Preflight. Znajdziemy go w zleceniu w managerze plików. Pojawi się takie okno:

Po sprawdzeniu plików przez system pojawi nam się podgląd plików wraz z komunikatami do nich. Jeżeli nastąpi taka potrzeba, informacje o plikach można wysłać do klienta poprzez przeklejenie treści wyniku do pola “Informacja o pliku” i kliknięcie przycisku “wyślij informację o pliku”. Jeżeli jednak pliki zostały zaakceptowane – Drukomat również zaakceptuje zlecenie.

Warto dodać, że Drukomat – Preflight jest dostępny w Panelu Klienta tylko wtedy i wyłącznie wtedy, gdy drukarnia podzlecająca ma aktywny Moduł Preflight. Moduł ten można aktywować w sekcji Ustawienia → Abonament

Opłacenie zamówienia dla podwykonawcy

Następnym krokiem jest opłacenie zamówienia dla Drukomatu. Sposób, w jaki sposób opłacimy zlecenie zależy od tego, na jakich warunkach współpracujemy z DMT. Szczegółowy opis przebiegu płatności (z podziałem na płatności terminowe oraz płatność z góry) znajduje się tutaj. Dla płatności terminowych opłacanie następuje po zakończeniu zamówienia, w ustalonym terminie.

Produkcja

Po prawidłowym wykonaniu powyższych kroków, produkt może trafić do produkcji. Po jej rozpoczęciu przez Drukomat, w szczegółach zamówienia będzie widoczna informacja o stanie produkcji:

Data złożenia zamówienia – jeśli masz ustawione automatyczne podzlecanie data jest taka sama zarówno w Twoim systemie jak i systemie produkcyjnym Drukomat.pl

Data akceptacji plików przez klienta – generuje się w momencie akceptu Preflightu przez administratora lub klienta, gdy aktywny jest Preflight w panelu klienta.

Data wysłania na produkcję – data wysłania na produkcję Drukomat. Generowana jest ona w ciągu kilkunastu minut od ustawienia statusu „w realizacji” przez Drukomat.

Dalsza tabelka tj. Drukomat – status produkcji informuje o numerach występujących w zamówieniach nadanych przez produkcję Drukomat.pl. Można tutaj obserwować także aktualny status produkcji, na którym znajduje się podzlecony produkt.

Wysyłka od Drukomatu

Gdy produkt pomyślnie przejdzie przez wszystkie etapy produkcji, to Drukomat wyśle przesyłkę na podany adres Twojego klienta. Na etykietach przewozowych będą widniały dane Twoje oraz Twojego klienta. Tym oto sposobem zlecenie zostało zakończone!

W razie jakichkolwiek pytań związanych z opisanym przez nas procesem, jak i pytań dotyczących jakiejkolwiek sfery Modułu Podzlecania zapraszamy do dodawania komentarzy pod artykułem lub za pomocą Ticket Tracking, który dostępny jest z poziomu Waszego systemu w iwarePRINT.

O autorze
Konrad Skotniczny

Specjalista ds. wsparcia technicznego. W iwarePRINT zajmuje się obsługą systemu Ticketów, prowadzeniem Bloga wraz z sekcją Help oraz testowaniem oprogramowania. Prywatnie student oraz miłośnik e-sportu.

Podziel się wpisem:

KOMENTARZE

komentarzy